Felanmälan

Felanmälan

Nedan finner du information om vart du ska vända dig om du vill göra en felanmälan av något som hör till fastigheten eller din bostad. Det åligger var och en att anmäla fel som man upptäcker. 

När du har felanmält, sätt gärna en lapp på det föremål som du felanmält för att informera dina grannar.

Felanmälan:

EFS kundtjänst 08-58011950

Kundtjänst och felanmälan vardagar 08:00-16:00
Telefon: 0771- 90 80 00
Hemsidahttp://www.efsab.se/
E-post: info@efsab.se

Akuta ärenden / EFS Jour 070-8391479

Jour ska endast kontaktas vid akuta fel som innebär fara för person eller byggnad.

Akuta tillbud på icke ordinarie arbetstid där följdskador kan uppstå och där avhjälpandet inte kan vänta till nästa arbetsdag kan anmälas till Larmcentral.

Exempel på akuta fel:

  • – Hissen har fastnat.
  • – En vattenledning har brustit och vatten forsar ut.
  • – Fönsterruta är krossad.
  • – Värme, vatten eller elektricitet saknas. ytterdörr går inte att stänga.
  • – Inbrott i gemensamma lokaler och liknande händelser.

Icke akuta ärenden

Felanmälan avseende BRF Nybergstvåans allmänna utrymmen, t ex:

  • – Tvättstugan med -maskiner
  • – Belysning och annat i entré och trappuppgångar
  • – Anslagstavlor i entré
  • – Hiss
  • – Soprum
  • – Allmänna ytor i förrådsutrymmen samt dörrar och lås till dessa
  • Föreningslokalen

Obs!

Jourutryckningar för åtgärdande av mindre fel eller fel av icke akut karaktär debiteras bostadsrättshavaren. Bostadsrättshavaren debiteras även i de fall då denne anses vara vållande till felet/skadan.

Oavsett vem du larmar skall du alltid:

  • Ange adressen, varifrån larmet kommer.
  • Uppge ditt namn, lägenhetsnummer och telefonnummer.
  • Uppge aktuellt fel eller skada.
  • Informera även styrelsen via email info@nybergstvaan.se
Stäng meny